woensdag 31 oktober 2012

Benzoylperoxide review

Hartstikke leuk allemaal, dat jong zijn, maar het heeft ook zo z'n nadelen, voor mij gelden die vooral voor mijn huid. Al zo lang als ik me kan herinneren heb ik een probleemhuid, die als ik wat raars heb gegeten, als er weersveranderingen zijn, of gewoon als ik niet m'n dag heb, direct fanatiek puistjes begint te fabriceren. Van pillen tot dure smeerseltjes, en zelfs huidtherapeuten, ben ik er nu helemaal klaar mee. Het enige wat mij tot nu toe écht heeft geholpen, is benzoylperoxide, mijn grootste vriend in barre tijden. Dit smeerseltje heb ik op recept gekregen van de huisarts, maar kan ook gewoon zonder recept bij de apotheek gehaald worden voor een klein prijsje van €2 (en nog wat cent).
In het begin als je het gebruikt, moet je er wel op letten dat je niet te fanatiek bent (zoals ik), anders eindig je met een rood, en pijnlijk hoofd, en dat willen we natuurlijk niet. Je moet het alleen smeren op de plekjes die het nodig hebben en lekker gaan slapen. Je zal merken dat de volgende dag je huid wat trekkerig aanvoelt, maar het puistje wel zo ongeveer helemaal verdwenen is, top dus! 
Helaas was dit voor mij maar van korte duur, ik gebruikte het zo vaak, dat mijn huid nu resistent is geworden tegen de krachten van de peroxide, let hier dus wel even op.


Gebruiksaanwijzing (letterlijk): Breng de gel eenmaal per dag (=24 uur) op de huid aan (niet inmasseren). Na een aantal dagen kan de behandeling worden voortgezet met 2 x per dag opbrengen.

Hulpstoffen: Carbomeer (synthalen K), lauromacrogol, propyleenglycol, natriumhydroxide, water.

Een grote aanrader voor degene, die net als ik, een probleemhuid heeft, en op zoek is naar een goedkoop en makkelijk alternatief voor al die dure en moeilijke smeerseltjes!

1 opmerking: